آموزش نرم افزار SketchUp

آموزش نرم افزار SketchUp

کد محصول: آموزش نرم افزار SketchUp
وضعیت انبار: در انبار

نرم افزار SketchUp از نرم‌افزارهای بسیار ساده و کار آمد سه بعدی سازی به خصوص در حوزه معماری می‌باشد.

آموزش نرم افزار SketchUp

نرم افزار SketchUp از نرم‌افزارهای بسیار ساده و کار آمد سه بعدی سازی به خصوص در حوزه معماری می‌باشد. این نرم‌افزار برای مهندسی راه و ساختمان، مهندسی مکانیک، و همچنین طراحی بازی‌های ریانه‌ای کاربرد دارد.

   طراحی در اسکچ‌آپ

مدل‌های این برنامه کلاً از اتصال خطوط به یکدیگر به عنوان لبه‌های مدل ایجاد می‌شوند. در صورت پیوستن تعداد سه لبه یا بیشتر به یکدیگر یک صفحه یا plan ایجاد می‌شود و به طور خودکار وجه مدل بوجود می‌آید. لبه‌های مورد نظر و نیز وجه ایجاد شده باعث ایجاد مدل سه بعدی می‌شوند.

   تاریخچه

این نرم‌افزار در ابتدا توسط شرکت نرم‌افزاری ات لست (به انگلیسی: last@) در سال ۱۹۹۹ تولید شد. در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت گوگل خریداری شد و اسکچ آپ تا ورژن ۸ آن تحت عنوان گوگل اسکچ آپ روانهٔ بازار شد. در یکم ژوئن ۲۰۱۲ به صورت رسمی امتیاز اسکچ آپ به شرکت تریمبل (به انگلیسی: Trimble) واگذار شد. در ۲۱ ماه مه ۲۰۱۳ نسخهٔ Sketch Up 2013 توسط شرکت تریمبل وارد بازار شد.

آموزش نرم افزار SketchUp در سه سطح زیر طبقه بندی شده است و به زودی تولید آن نهایی خواهد شد .


آموزش SketchUp - دوره مقدماتی

١ - مقدمه
مقدمه

٢ - ورود به برنامه
انتخاب الگو - آشنایی با محیط کاری - کار با نوار ابزار

٣ - ابزارهای ترسیم (۱)
کار با ابزار Line - کار با ابزار Rectangle

۴ - ابزارهای ترسیم (۲)
کار با ابزار Circle - کار با ابزار Polygon - تفاوت Circle و Polygon

۵ - ترسیم کمان
کار با ابزارهای ترسیم کمان - کار با ابزار Two Point Arc - کار با ابزار Freehand

۶ - ترسیم در نمای سه بعدی
کار با نمای سه بعدی - ابزار Rotated Rectangle

٧ - ابزارهای ویرایشی
کار با ابزار Select – کار با ابزار Move – کار با ابزارهای Rotate و Scale

٨ - اندازه گذاری و درج متن
ابزار Dimension – ابزار Text

٩ - مدل سازی دیوار
ترسیم دیوار – کار با ابزار Tape Measure

١٠ - پیمایش نمای دید
پیمایش مدل – کار با ابزارهای Zoom

١١ - کار با ابزار Offset
کار با ابزار Offset

١٢ - ابزار Push/Pull
آشنایی با ابزار Push/Pull – کار با ابزار Push/Pull

١٣ - مدیریت نمای دید
کار با نماهای استاندارد – کار با حالت های نمایشی

١۴ - ایجاد نمای کف بر اساس تصویر
ایجاد نمای کف بر اساس تصویر

١۵ - ایجاد مدل بر اساس تصویر
ایجاد مدل بر اساس تصویر (۱) – ایجاد مدل بر اساس تصویر (۲)

١۶ - ایجاد قاب در و پنجره خانه (۱)
ایجاد قاب پنجره نشیمن – ایجاد قاب در راهرو

١٧ - ایجاد قاب در و پنجره خانه (۲)
ایجاد قاب در آشپزخانه – تکمیل آشپزخانه

١٨ - ایجاد قاب در و پنجره خانه (۳)
ایجاد قاب پنحره ناهارخوری – افزودن جزئیات

١٩ - ایجاد کمد
افزودن کمد – تکمیل کمد – تصحیح مدل

٢٠ - آزمون های عملی
۶ دوره آزمون

آموزش SketchUp - دوره متوسط

١ - گروه بندی Elementها
گروه بندی Elementها

٢ - ایجاد طبقه دوم (۱)
ایجاد کف طبقه دوم – اتاق اصلی طبقه دوم – راهروی ورودی طبقه دوم

٣ - ایجاد طبقه دوم (۲)
تکمیل دیوارهای داخلی – پنجره های اتاق اصلی – درهای طبقه دوم

۴ - مدیریت Shortcutها
تعریف Shortcutها – دستورات Hide

۵ - پانل Outliner
پانل Outliner

۶ - کار با لایه ها
کار با لایه ها (۱) – کار با لایه ها (۲)

٧ - کار با Sceneها
آشنایی با Sceneها – ایجاد Scene جدید – ویرایش Sceneها

٨ - کنترل نمایش
ویژگی Field Of View – ویژگی Walkthrough

٩ - طراحی اتاق ها
ایجاد اتاق ها – کار با ابزار Area

١٠ - کار با Materialها (۱)
کار با ابزار Paint Bucket – ویرایش ویژگی های Material – وارد کردن Texture

١١ - کار با Materialها (۲)
درج Material – ویرایش Material در Photoshop – ایجاد Material جدید

١٢ - کار با ابزار Protractor
کار با ابزار Protractor

١٣ - طراحی سقف های شیروانی
طراحی سقف های شیروانی (۱) – طراحی سقف های شیروانی (۲)

١۴ - طراحی سقف های پیچیده
کار با ابزار Follow Me – ایجاد سقف های پیچیده

١۵ - طراحی سقف های شیبدار
ایجاد سقف های شیبدار چهاربر – ایجاد سقف های شیبدار مسطح

١۶ - طراحی سقف کاذب
ایجاد سقف کاذب – ایجاد سقف کاذب طبقه دوم

١٧ - ویرایش سقف کاذب
تغییر لایه سقف کاذب – ایجاد بافت سقف کاذب

١٨ - کپی و بازنشانی در محل
کپی و بازنشانی در محل

١٩ - کار با گروه ها و کامپوننت ها
گروه ها و کامپوننت ها – کار با کامپوننت های از پیش ساخته – کار با دستور Interact

٢٠ - آزمون عملی
۶ دوره آزمون عملی

آموزش SketchUp - دوره پیشرفته

١ - طراحی پله
ایجاد پله – تکمیل پلکان

٢ - ویرایش پله ها
ویرایش پله ها (۱) – ویرایش پله ها (۲)

٣ - ایجاد پاگرد
تبدیل پایین ترین پله به پاگرد – ویرایش انحنای پاگرد

۴ - تکمیل پاگرد
تکمیل پاگرد (۱) – تکمیل پاگرد (۲)

۵ - درج Spindle
ایجاد Spindle – تصحیح بالاترین پله – تکمیل Spindle

۶ - ایجاد نرده ها
ایجاد نرده ها (۱) – ایجاد نرده ها (۲)

٧ - درج انواع در
درج در کمد – درج در حمام

٨ - طراحی پنجره ها
طراحی پنجره ها

٩ - ایجاد پنجره کشویی دو تکه
ایجاد پنجره کشویی دو تکه (۱) – ایجاد پنجره کشویی دو تکه (۲)

١٠ - کار با Pluginها
نصب Plugin – نوار ابزار (1001Bit Tools (۱ – نوار ابزار (1001Bit Tools (۲

١١ - مدل سازی آشپزخانه
طراحی کابینت ها – ایجاد قفسه و پیشخوان – کار با Material آشپزخانه – کار با Warehouse – افزودن لوازم آشپزخانه

١٢ - ایجاد کتابخانه Componentها
ایجاد کتابخانه Componentها

١٣ - ایجاد مدل بر اساس تصویر
درج تصویر و تنظیم Perspective – مدل سازی کمد

١۴ - ویرایش مدل بر اساس تصویر
تصحیح مدل ایجاد شده – افزودن جزئیات به مدل – ذخیره و وارد کردن مدل

١۵ - طراحی نمای ساختمان
ایجاد نمای ساختمان – ایجاد پله های ورودی

١۶ - کار با ابزار 3D Text
کار با ابزار 3D Text

١٧ - استفاده از Styleها
کار با Styleها – ایجاد Style سفارشی

١٨ - مدل سازی Solid
کار با Booleanها – کار با دستور Trim – کار با دستور Split – ایجاد Shellها

١٩ - ایجاد انیمیشن و تهیه خروجی
ایجاد انیمیشن – تهیه خروجی

٢٠ - آزمون های عملی
۶ دوره آزمون

 

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!

امتیاز بد           خوب
Has no item to show!